P safari i Masai Mara!

Wow, sier jeg bare, for en opplevelse! Vi ble virkelig kastet ut i det, og p vr frste game drive samme kveld som vi kom, s vi faktisk 4 av the big 5 (som bestr av lve, leopard, bffel, elefant og neshorn), og morgenen etter s vi den siste av dem. WOW.

Vi bodde i slike permanente telt p en camp like utenfor nasjonalparken, og teltet hadde ordentlige senger. Utenfor var det to minitelt med do og dusj xD Interessant opplevelse st ute dusje i dusjen mens det regnet o.o

Antiloper av alle sorter og sebra var det kjempemange av, og de er jo s utrolig vakre!

Haha, bfflene er ganske kule. De ser harmlse ut, men er visstnok ganske s farlige. Hornene deres er jo ganske s massive!

h jeg elsker giraffer! De er s store og grasise, og det virker som alt tar s mye lengre tid for den siden de er s store. De er utrolig fascinerende.

Det samme gjelder elefantene! De er nok favorittene mine p savannen. S utrolig herlige dyr! De sm er jo ogs s ste at man nesten sprekker nr man ser dem.

Jeg har sikkert fem hundre tusen bilder av elefanter bare fra Kenya! Sjekk ut karen over som ser ut som han spruter vann inn i munnen med snabelen. xD

Leoparder er veldig skye dyr, og det er derfor sjeldent man ser dem. Men vi kom heldigvis over denne karen som satt i et tre, skremt opp av lvene som oppholdt seg i buskene under.

Neshorn! Ogs ganske sky dyr, s vi var heldige der ogs! Noen elefantrumper stikker ut i bakgrunnen.

Det er utrolig hvor nrt man kan komme disse ville dyrene uten at de blir redde. Tror jeg var 3 meter unna denne majestetiske karen p det nrmeste! Lver er s fantastisk vakre!

Kom ogs over en hel pride of lions, skikkelig close. Ste lille Simba xD

N ser jeg at det begynner bli tusenvis av bilder i dette innlegget... skal prve ikke ta helt av, haha.

Vi ble ogs vitne til noe s sjeldent som et cheeta kill! Vi oppdaget plutselig en gepard i fullt sprang mot en flokk med gaseller, og like etter hoppet den i en og slengte den i bakken. Den holdt s gasellen i kveletak til den dde, og deretter kom gepardens to unger lpende!! Her str de to spiser mens mammaen ligger hviler seg etter den strabasise lpingen.

Vi s ogs tusen andre dyr som aper, vortesvin, flodhester, mange flere lver og elefanter og sebraer og giraffer ooooosv. Faktisk s mange at der er umulig huske alt. Det kommer nok flere bilder senere ogs kjenner jeg meg selv rett.

Forresten, fikk nettopp hotellrommet vrt her p Zanzibar, og HERREJESUS FOR NOE LUKSUS!! It's unreal! Skal poste bilder senere idag :D

Karibu og kwaheri Kenya!

Velkommen og farvell til Kenya ja, akkurat n befinner vi oss p HERLIGE Zanzibar utenfor kysten til Tanzania. Den siste uken har vrt skikkelig uvirkelig og mind blowing, s n har vi et par dager p oss virkelig fordye alle mtene og inntrykkene vi har ftt. Dessuten skal jeg ikke legge skjul p at det blir godt med ordentlige toaletter, dusjer og senger etter mange dager i telt, stdo og fellesdusjer. ;)

Men ja, tilbake til Kenya. For et flott og kaotisk land! Kultursjokk deluxe liksom, i alle fall om man ikke har reist utenlands til lignende omrder fr. Det er skikkelig fascinerende og sitte se ut vinduet p bussen, og til tider ristes i hjel, p alle menneskene som bor i landet, og hvordan de lever. Det er stv overalt, sppel og lukten er ikke alltid den beste, det reklameres for coca cola overalt, geiter og kyr springer rundt p veien og inne i byene og leter etter noe tygge p, og barn hyler og vinker febrilsk i det vi kjrer forbi.

begi seg ut i gatene er bde morsomt og til tider litt truende. Det er ikke s mange andre hvite ansikter se, og de lokale kan ofte virke litt skeptiske ("you look like money" fikk jeg hre da jeg sa at jeg ikke hadde rd til noe greier som en fyr p gata solgte..). Men de fleste lyser opp i et smil s lenge man er pen tilbake. Spesielt barna synes det er kjempemorsomt.

Etter vi forlot Nairobi, dro vi p en 2 netters safari til Masai Mara (som jeg skal skrive om i neste innlegg straks), og deretter tilbake til Nairobi igjen for en natt. S begynte ferden ut av landet og inn i Tanzania. Jeg fikk alts ikke sett s mye som jeg nsket. Men jeg drar gjerne tilbake for utforske mer en annen gang.. kanskje ikke til Nairobi da.. :P

Disse barna var s utrolig skjnne. De syntes det var kjempemorsomt nr jeg tok bilde av dem, og de fikk se bildene etterp! Derfor ble flere og flere med p hvert bilde fordi de ogs ville se seg selv. xD

Vi var beskte en masailandsby mens vi var i Kenya, og masaimannfolkene danset for oss og greier. De som hopper hyest fr tydeligvis flest kjrester.. og polygami er inget fremmedord for masaiene.

Masaiene er et tradisjonelt nomadefolk som man blant annet finner i Kenya og Tanzania, og som flytter etter mat og vann til alle kyrne sine. Der de slr seg ned (for ca ett r om gangen), bygger de slike hus som nedenfor, laget av greiner, gress og kumkk.

Damene har ogs sin egen dans, og mange av jentene fra turen vr slengte seg sammen med dem og klappet og sang.

Og med det sier alts jeg og barna nedenfor kwaheri fra Kenya!

Walking the streets of Nairobi!

We made it! Herregud for et sted! Stv, sand, tusenvis av biler, ingen gangoverfelt, kassettbutikker, svre trr, full musikk i matbutikkene og jobbansatte som danser til rytmene.

Vi krysset frst ekvator (!!), og s gjorde flyet vrt en kort mellomlanding i Kigali, Rwanda fr det fortsatte til Nairobi.

Etter 3 dager med flyreiser etter hverandre, og tusen millioner timer p fly det siste dgnet, var det utrolig godt f sove i en seng vel framme i Kenyas hovedstat. Vi sov helt til vi vknet i mrrest, og tok s beina fatt og vandret ut i Nairobis gater. Litt skummelt frst, ingen andre hvite ansikter se. Rart fle seg i mindretall (har ikke flt det slik siden i Kina nr alle skulle ta bilde med den rare utlendingen aka meg). xD Where's the outsider?

Vi hadde ingenting "frykte" da, haha. Vi har mtt kjempemange trivelige og pratsomme kenyanere idag, og merkelig nok het de fleste David? Denne fyren (het han kanskje David ogs?) jobbet i en butikk som han s gjerne ville at jeg skulle promotere til mine kjente, s ja, vrsgod.

Vi mtte ogs to karer som vi satt med en stund mens de lrte oss the basics av Swahili. Simba betyr faktisk lve! Fler at jeg har vrt utrolig lite opplyst.. :P

Vi var ogs p infomtet til Acacia, tourselskapet vi skal reise med de neste 3-4 ukene, og alle virkelig utrolig greie. Det var utrolig nok ogs to norsker til i reiseflget! Vi var bare 13 p mtet, og 7 andre mter vi p trucken i morgen. To andre var missing fra mtet, de ble sikkert overkjrt av en av de psycho bussene.. Men ja, i morgen drar vi rett p safari i Masai Mara i 3 dager, og det hele hrtes helt syyyykt bra ut!

Aner ikke nr vi fr internett neste gang, men vi snakkes s fort det gr (internetten her er s treg at jeg vil rive ut hret... har sittet her n i over en time for prve laste opp bilder, gaaaaaaaaah).

Kwaheri!

@ Gardermoen

Ja, her sitter vi, reiseflget og jeg. Haha. Har ftt gratis internett (i 1 time) da, s det er jo flotters. Men er ganske trtt s hper det er mulig finne en ordentlig plass sove etter hvert. Reising tar p!

Sist gang jeg overnattet her p OSL var for noen r siden da en vennegjeng og jeg reiste hjem fra Malta. Det gikk ingen fly til Bod (eller var det kanskje s dyrt?), s vi overnattet like s greit p flyplassen. Det var en svrt kald og hard natt... men vi kom oss igjennom den, haha.

Her ser dere all bagasjen vr... vre stakkars rygger blir slite litt de kommende ukene!

Noen flere som har overnattet p Gardermoen?

Klar for avgang (igjen)!

Eller? Det er bare et par timer til jeg skal vre p flyplassen, og jeg har ikke pakket noe ned i sekken enda, alt ligger STRDD utover gulvet. Et totalt kaos kan det vel beskrives som.. tror jeg freaker ut. Ikke har jeg bestemt meg 100% for hvilke klr jeg skal ta med heller. Det ble litt stress tidligere idag nr jeg skulle til byen og handle, ta ut penger og ta passbilder. Bilen ville ikke starte! Ingen kunne hente meg, og ikke hadde jeg nok penger til bussen.. s ta mtte jeg bare ta beina fatt og g. Det tok ca 1 time, og selv om vret var kjempeflott, s stjal det litt av tiden min. Ikke fikk jeg tatt ut nok dollar heller, men det fr s vre. De m vel ha p gardermoen! Kjpte forresten spebobler som vi kan leke med barna i Afrika med, det vil de forhpentligvis like!

Her er forresten reiseruten:

Skikkelig lekkert laget i paint og greier, wow.. haha, neida, men den viser i alle fall hvor vi skal. Lander i Nairobi i morgen kveld (omg!), og etter nesten 4 uker drar vi hjem fra Livingstone via Johannesburg.

I natt blir det en noe ukomfortabel overnatting p Gardermoen, fr ca 12-13 timer i fly dagen etter, see ja :P

Jeg skal prve oppdatere s mye som mulig med tekst og bilder fra turen mens jeg er der nede, men man vet jo aldri hvordan nettilgangen blir..

Fr uansett hpe p det beste ;D

Les mer i arkivet Juli 2014 Juni 2014 Mai 2014

, Bod

Hei, jeg heter Renate og er en reisegal nordlenning med bttevis av eventyrlyst, som ofte befinner seg p reiser i inn- og utland. Her p bloggen sladrer jeg om stedene jeg har vrt, og drmmer om stedene jeg engang skal dra. Til n har jeg satt mine bein i 60 ulike land og p 5 kontinenter, og flere skal det bli. Flg meg gjerne p reisen!

Hei, jeg heter Renate og er en reisegal nordlenning med bttevis av eventyrlyst, som ofte befinner seg p reiser i inn- og utland. Her p bloggen sladrer jeg om stedene jeg har vrt, og drmmer om stedene jeg engang skal dra. Til n har jeg satt mine bein i over 60 ulike land og i 5 verdensdeler, og flere skal det bli. Flg meg gjerne p reisen!

Kontakt: rea_sand@yahoo.no

+ Legg meg til som venn

Image and video hosting by TinyPic

• » - Hvor har jeg vrt?

• Romania - The Fairytale Land
  • Traveling Alone
  • 15 ting man m gjre i New York
  • Hvordan har du tid/rd til reise s mye?