Eu te amo Brasil

Jeg har sagt det før (en milliard ganger), og jeg sier det igjen, Brasil is AWESOME og jeg vil se MER (mye mye mye mer). Så mange flotte minner..

Beach life in Rio

Siste dagen i Rio de Janeiro skulle virkelig nytes til det fulle. Etter å ha matet apekattene banan til frokost, var det vår tur og vi spiste oss gode og mette siste morgenen på O Veleiro, hvor vi bodde.

Etter å ha testet ut Copacabana og Leblon var Ipanema neste strand på listen (selv om Leblon og Ipanema henger sammen som samme strand), men vi kom oss ikke lenger enn vakttårn 11 (eller var det 10?) i dag heller. Skyene spilte oss noen puss, men vi fikk en del farge på kroppen denne dagen også. Herlig å ligge i en solstol og kjenne sanden mellom tærne, bølgebruset like ved og solens stråler i ansiktet.

Vi dro så for å spise lunsj før vi igjen var tilbake på stranden for å se på solnedgangen. Tåkeskyene gjorde sikten noe begrenset, men vi fant oss en liten strandkafé og kjøpte hver vår caipirinha i fargerike glass, og så på surferne som lekte seg i bølgene.

Deretter fant vi fram flaggsarongene våre og satte oss ved vannkanten og bare nøt øyeblikket mens himmelen ble mørkere og mørkere, før vi spratt opp og danset i bølgene vår siste kveld i Rio de Janeiro, mens stjernene tittet frem.

Such an awesome day and evening!

... Og trist, siden flyet vårt tok av fra flyplassen ved midnatt med oss inni. Skulle gjerne hatt en uke til i byen! Og 34920394 måneder til på kontinentet.. Jeg DIGGER Sør-Amerika!

Ciao Brazil

Da er det dessverre tid for å pakke ned kameraet og koste sanden av beina. Én måned fullspekket med fantastiske opplevelser er kommet til en slutt.. Det har virkelig vært en sinnsyk reise på alle måter og hodet mitt er så fullt av inntrykk at jeg aner nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Vi drar snart til flyplassen før en laaaang reise til lille Norge står for tur.

Flere innlegg og oppdateringer fra de siste dagene kommer da!

Ciao!

Sugarloaf Mountain

I dag har vi besøkt en av de andre store attraksjonene her i Rio de Janeiro, nemlig Sukkertoppen! Den spesielle fjellformasjonen som stikker opp mellom Botafogo og Copacobana.

For å komme opp tar de aller fleste taubanen, som frakter en først til fjelltoppen Urca på litt over 200 meter, før en ny taubane tar en helt opp på selve Sukkertoppen med sin fantastiske utsikt ut over den flotte byen. Vi rakk opp akkurat i tid for solnedgangen og ble møtt med et formidabelt syn.

Det er ingen hemmelighet at jeg har blitt forelsket i Rio. Den mystiske og skremmende byen alle advarte oss mot, som bare har vist seg å være kjærlig og snill med oss.

Å se solnedgangen fra Sukkertoppen gjorde ikke akkurat saken bedre.

Det er virkelig ett av de flotteste skuene jeg har sett, i en av de vakreste stedene på denne planeten.

Spesielt var det også å se flyene gå inn for landing, langt under der hvor vi stod, på den nærliggende flyplassen Santos Dumont. Spektakulær innflygning vil jeg tro!

Vi delte øyeblikket med ganske mange andre mennesker, men det var egentlig helt greit. Vi hadde ingen mellom oss og utsikten, og kunne nyte øyeblikket fullt ut, i likhet med alle de andre.

Det var i alle fall helt perfekt å stå der oppe fra solen begynte sin vandring ned fra himmelen, og til himmelen ble mørk og månen stod opp, samtidig som Kristusstatuen ble opplyst.

The perfect moment to end a perfect day!

(det er forresten ganske irriterende at bildene blir såpass blurry når jeg laster dem opp her! Skjønner ikke hva som skjer, de skal ikke være sånn.. Har merket det i flere innlegg nå.. Får se om jeg får fikset det når jeg kommer hjem).

Har du noen "must do"s i Rio? Eventuelt ting du MÅ gjøre hvis du noengang skal dit?

Cristo Redentor

Han har stått der oppe i over 80 år. Voktet over byen, fra den fattige manns favela til stormansboligene ved Leblon. Han skuer utover havnen og har et øye med de utallige båtene, og de frodige, grønne fjellene. Han følger med lommetyvene ved Copacabana og festløvene etter en sen natt i Lapa. Han har blitt slått av lynet og vært igjennom utallige stormer. Han er et ikon for byen og et fyrtårn for de troende. Han er allvitende her i Rio, og man kan ikke unngå å ta turen innom der han står på toppen av 700-meter høye Corcovado når man er i byen.

Vi var heldige med været idag og våknet til BLÅ HIMMEL. Vi tok derfor metroen til bussen og bussen til fjelltoget og fjelltoget til Jesus.

Toget tok oss gjennom regnskogen på vei oppover den 700 meter høye fjellsiden, og en gjeng lokale gutter kom innom og spilte sambarytmer til et kupe full av interesserte turister.

Etter toget hadde vi ca. 200 trappetrinn igjen opp til toppen - og plutselig var vi der!

Vi og tusen milliarder andre mennesker.. HAHA. Ikke bare vi som hadde ventet med å dra til Jesus før været var bra. Det ble en liten (stor) utfordring å ta bilder (måtte jo seff ta det klassiske strekke-ut-armene-som-Jesus-med-Jesus-i-bakgrunnen-bildet), men det gikk (sånn ca) til slutt. xD

Utsikten fra toppen deler oppmerksomheten med Jesus, og jeg sier bare WOW. RIO ER FANTASTISK. 30 % by og 70 % regnskog omringet av det nydelige blå havet. Dette må jo være en av de vakreste plasserte byene i hele verden! Sukkertoppen og de andre fjellene rundt er helt nydelige.

Vi tilbrakte ca. 3 timer der oppe (tiden flyr her i byen), inkludert litt smoothie-tid. Man merker godt at statuen er en av de aller største turistattraksjonene i byen. Det var PACKED med folk der. Men man kan kanskje ikke forvente noe mindre på et slikt sted.

Folk eller ei, det er i alle fall et sted i Rio man ikke kan misse!

I heart Rio

I dag har vi chillet med Jesus og satt våre fotspor på Copacabana. Vi har hørt bossa nova og samba, og spist acai. Vi har endelig kjent solens stråler igjen, og gått rundt i Rios gater med et brasiliansk flagg i veska.

Cariocaene er så festlige og utrolig hjelpsomme. De kommer bare bort til deg på gata om du ser litt forvirret ut og ordner opp i sakene, alltid med et smil på lur.

So far kan jeg i alle fall si at jeg digger Rio!

Escadaria Selarón

I dag har vi hatt en SKIKKELIG avslappende og fin dag. Etter apebesøket tok vi metroen inn til Centro og gikk litt rundt der (var som å komme til Europa), før vi skrådde innover og gikk inn til Lapa. Vi gikk langs Arcos de Lapa (viaducten) før vi til slutt endte opp ved de berømte trappene Escadaria Selarón.

Trappene er dekte av 2000 fliser fra over 60 land og ble skapt av den chilenske kunstneren Jorge Selarón som en hyllest til det brasilianske folk.

Vi fant til og med fliser fra Norge!

Det er et kjempeherlig område å bare sitte og slappe av, og se på folk. And that's just what we did! Etterhvert gikk vi også å kjøpte acai hos en kjempekul gammel butikkmann, og nøt det på trappen. NAM.

Området er godt voktet av politiet også (det stod fire politimenn hele tiden ved bunnen av trappen, og to øverst) så man føler det går greit å ta frem storkameraet.

I morgen skal været bli bedre, så da får vi nok nærkontakt med Jesus og Sukkertoppen som vi har sett glimt av gjennom hele dagen!

Attack of the monkeys

Beklager mamma, dette innlegget gjør nok at du får vondt i hjerterota.

Vi fikk nettopp møte husets extended family! Jeg så tilfeldigvis ut vinduet og så at greinene på treet beveget seg noe kraftig, og deretter så jeg noen brune små kropper.. APEKATTER!

Da var det bare å hive seg ut døra med kameraet på slep. De små krabatene hoppet rundt i treet, og Rob, den ene eieren av stedet vi bor på, gikk og hentet banan til de små artigkarene. Da kom det selvfølgelig enda flere hoppene gjennom trærne til oss.

Vi kunne vel telle en 10 stykk ca. til slutt. Noen bittesmå og andre litt større. SO DAMN CUTE!

Ganske awesome å ha slike småkarer som nærmeste nabo!

Det bor visstnok en stor skilpadde i hagen her også, som er veldig glad i folk med rødmalte tånegler. Mine er rosa, så vi får se hva den synes om det!

Været er ganske grått fortsatt, så vi har tatt en særdeles rolig morgen for en gangs skyld. DEILIG.

Men snart må vi vel ut og se på hva byen har å by på. ;)

Iguassu pt. 2

I dag tok vi atter turen til Iguassufallene! Men denne gangen den brasilianske siden. Første bildet er forresten tatt med goprokameraet, så kontrasten er ikke helt tiptopp.

Siden vi skulle ta flyet klokken 15 i dag trodde vi at vi hadde skikkelig dårlig tid (var litt treg i starten i morges siden det var fullstendig grått og regnfullt da klokken ringte kl 7), men en genial mann på hotellet sa at vi kunne ta med oss bagasjen til fallene og låse de inn der, istedet for å dra tilbake til hotellet for å hente bagasjen og deretter dra til flyplassen (som ligger rett ved fallene).

I går var en awesome dag ved fallene, men i dag dere, i dag ble vi BLOWN AWAY. Nesten bokstavelig talt en stund også..

Devil's throat på den brasilianske siden av fallene går ut på at man følger en gangbro ut helt på tuppen av deler av fallene, hvor man blir blåst sidelengst av kraften fra fallene ovenfor en, og blir blown away av synet av fallene under seg og hele veien rundt. Den flotte regnbuen var kronen på verket!

Det var egentlig helt insane hvor vakkert det var! Alle sier den argentinske siden er så mye bedre, men vi fikk i alle fall nesten sjokk av hvor vakkert det var på den brasilianske siden!

Vi tok også en heis opp til et lite tårn hvor man hadde en nydelig utsikt ut over fallene både på den ene og andre siden. Argentina og Brasil deler virkelig en flott naturperle seg imellom.

Godt vi hadde en regnponcho i veska, hvis ikke hadde vi nok blitt søkkvåte av turen ut til Devil's throat. xD

Etter 2-3 timer ved fallene var det på tide å dra derfra og komme seg til flyplassen.

Vi har ennå ikke testet ut alle de spennende juicene og smoothiene som finnes her i Brasil, så vi tok sjansen ved en kafe ved fallene. Jeg bestilte en acai + banan-shake, mens Susanne tok en jordbær, passjonsfrukt og mango-juice. Nammers! I grunn var vi dog fortsatt mette etter hotellfrokosten i morges... WOW, så mye mat! Det er derimot litt rart at de brasilianske frokostene består av så mye kake. Det er jo ikke spesielt godt med kake til frokost, eller what? Heldigvis har de også tonnevis med frukt til.

Nå befinner vi oss i RIO DE JANEIRO OMG OMG OMG. Har hatt en flott kveld i nabolaget og truffet mange søte og hjelpsomme mennesker. Stedet vi bor på er AWESOME, så gleder oss til å se mer i morgen. Dessverre er det fullstendig grått utenfor og det regner i bøttevis.. MEN vi fikk et glimt av JESUS oppe på haugen da vi gikk ned til restauranten tidligere. OMG OMG, RIO LIKSOM!

Snakkes i morgen!

Bonito

I Bonito stod snorkling på planen. Det ble dog litt mye styr og komplikasjoner fordi vi måtte ta nattbussen til Foz de Iguacu (som gikk allerede kl. 14.30 wtf), og derfor fikk vi ikke tid til å dra til Rio de Prata som planlagt. Det var visstnok en langhelg for brasilianerne denne helgen også, noe som gjorde at mange av aktivitetene var stappfulle, så vi hadde neppe fått plass uansett.

ANYWAYS. Etter å ha kommunisert via google translate i EN TIME, kom vi til slutt fram til å dra til et annet sted som ikke lå så langt unna, og het Rio Formoso. Her kunne man også snorkle med fiskene i en kildevannselv.

Life isn't so easy in Brazil når man ikke snakker portugisisk, haha! MEN vi get by! Det var vi to og en brasiliansk familie på 5, to søstre og deres 3 barn. Selv om de ikke snakket engelsk og vi ikke snakket portugisisk klarte vi likevel å kommunisere en del, og de var en skikkelig god gjeng med mange latterkuler på lur. xD De tok godt vare på oss!

I vannet møtte vi mange svære fisker og utnyttet goprokameraene våre to tah max. Tok massevis av filmer og foto. Vi fløt til og med ned to små fosser! Crazytimes.

Vi så alle ut som stappede pølser i draktene våre og koste oss i vannet til tross for at det føltes FRIO.
Etter badeseansen koste vi oss i solen, og spiste lunsj. De to brasilianske guttene ville ta bilde med oss før de dro (lololol) og til slutt ble vi også hentet slik at vi skulle rekke bussen vår.

Det var en fin stund på et fint område! Glad vi rakk å gjøre noe i Bonito også. Dagene går nesten i surr! Helt utrolig hvor mye vi har klart og fått gjort disse ukene.

Når man reiser lever man virkelig livet for fult.

On the road

Det siste døgnet har vi tilbrakt veldig mange timer på veien. Mange fler enn planlagt også.

Før vi dro fra Pantanal fikk vi forresten servert de små fiskene med de sylskarpe tennene til lunsj. Fact or not, men pirajaene smakte faktisk enda bedre i dag (sikkert fordi jeg hadde fisket de selv, right). xD

Deretter var det tid for å dra fra pousadaen. Vi sa our goodbyes til Pedro som hadde vært "our man" på ranchen, og klatret deretter opp på lasteplanet til bilen som skulle frakte oss til bilene som skulle ta oss videre til våre destinasjoner.

Svenskene skulle til Campo Grande, Ben fra England skulle til Bolivia (lucky bastard) og Ed og Jamie skulle samme vei som meg og Susanne. Det skulle også ei jente fra Bulgaria, så vi delte alle samme bil de 4 timene det tok til Bonito.

Det ble et par stopp, blant annet for å vente på en bil med et annet par som skulle samme vei som oss i Miranda. Hvorfor vi måtte vente var og blir et mysterium. Her møtte vi forresten også svenskene igjen selv om de skulle en helt annen vei, wtf. Guttene lekte seg med kameraet mitt, og det ble noen spesielle bilder som resultat.. I bilen hørte vi på musikk, så på stjernehimmelen, og Susanne og Jamie syngte 90-tallssanger så hele bilen ristet.

Like a proper roadtrip! I Bonito skiltes våre veier, og Susanne og jeg kommuniserte med resepsjonisten vår med google translate. Som å chatte med noen bare at man har dem rett foran seg. Fun times!

I Bonito spiste vi god fisk (piralco), så på fiskefontener, tucantelefonkiosker, Susanne knakk tånegelen sin, minibankene hatet oss og gjorde at vi måtte låne penger og ikke fikk lov til å bruke supermarkedet. NOT fun times (men litt fun innimellom xD). Utflukten kommer i et eget innlegg.

Deretter tok vi verdens lengste busstur hit til Foz de Iguacu. Forsinkelser, bytter, kulde og EKSTREME lyn på himmelen. Vi startet kl. 14.30 fra Bonito, og kom ikke fram før kl. 11.00 i dag. Traff blant annet jenta fra Bulgaria fra bussen. Small world.

I dag har vi vært en snartur i Argentina, og nå har vi bestilt roomservice med god mat, og sett på goprofilmene våre. Godt å bo på skikkelig hotell og greier, veldig stas!

I morgen drar vi videre til siste destinasjon på reisen! EEEEEEEEEEEEEEK.

These past few days in Pantanal

Åh dere, vi lever virkelig det gode liv her borte. To utflukter per dag, masse god mat innimellom, med sovepauser i hengekøyene når varmen blir for intens. Åh! I don't want to go!

I går var vi på ridetur. Det var FUN. Litt mer action enn da vi var i Cusco, vi travet vel ca halve turen. Vi red rundt på denne store ranchen og fikk sett littegranne dyreliv på turen. Det artigste var derimot å være på hesteryggen! Jeg fikk den minste hesten, Romeo, oppkalt etter en fotballspiller og han var en skikkelig trooper. Full fart gøy og spenning xD

I går kveld satt jeg ute i hengekøya etter middagen i mørket (det hang et lys ovenfor meg), og plutselig ser jeg noe som lusker rundt litt bortenfor. En rev! En søt liten pantanal-rev. Den går rundt bortenfor meg, og graver etter noe i et hull bare TO meter bortenfor der jeg sitter musestille. Slik styrer den en stund, og etter hvert kommer det ENDA en rev. Da de ser hverandre springer de etter hverandre og bort derfra.. Skikkelig awesome. Her kommer man virkelig tett på.

I dag tidlig prøvde vi oss på fiskelykken igjen. AND SECOND TIME MEANS SUCCESS. Jeg fikk hele TO pirajaer! Fin måte å avslutte oppholdet her på. Alle fikk faktisk en fisk hver, selv om Jamie ikke fikk en piraja fikk han i alle fall en fisk. Så vi sa oss fornøyde med det.

Pantanal

I går dro vi først på en liten safaritur tidlig på morgenen. Vi kjørte i en åpen bil, og så litt av hvert langs den støvete landeveien. Dette våtmarksområdet er ENORMT, og det er derfor vanskelig å se enkelte av dyrene som bor her, f.eks. jaguaren.

Vi fikk derimot se en god del andre dyr, som cayman, capybara (verdens største gnager), en liten anakonda, rådyr, emu, apekatter og tusenvis av flotte fugler i forskjellige fargespekter. Tucaner too! Men de er tydeligvis ikke spesielt interesserte i å bli fotograferte.. Sykt å se parakitter og papegøyer man vanligvis har i bur hjemme leve ute i det fri her. Slik det skal være.

Etter en del kjøring parkerte vi bilen for å ta å gå rundt i jungelen for å komme litt nærmere dyrene. Det er utrolig hvor fuktig og varmt det var der inne, som å vandre rundt i en sauna. Vi kom veldig nært en armadillo! Det var kjempegøy, de er jo så søte og veldig sky. Vi fikk også se apekatter i tretoppene over oss! Det dyret vi likevel fikk mest nærkontakt med var myggen.. De var INTENS. Jeg gjorde tabben med å bruke mørke jeans (de elsker tydeligvis svart), og har nå (uten å overdrive) rundt 100 myggstikk i to store områder bakpå lårene. Farvell tanke om å gå i shorts!

Vi kom også skikkelig nært caymanene. Tydeligvis er de ikke spesielt interesserte i å spise oss, så vi kom til og med så nært at vi kunne ta de på halene. Wow.

Kjempegøy med slike utflukter! Spesielt når man får komme nært det lokale dyrelivet. Alt er så fargerikt og flott her. Det er som man utvikler helt nye sanser man ikke har hatt før. Floraen og faunaen i Norge er jo så brun og grå i forhold..

Etter uktflukten hoppet vi rett i hengekøyene og ble liggende der i 3 timer. DEILIG.

Pirajafisking

Det er noe ekstra spesielt med å sitte sammen med lokale gutter, ved en brunsvart elv midt i Pantanal i Brasil, med en fiskestang i hånden hvor kroken er fylt med kjøtt, og synet domineres av refleksjonen av den vakre rosafargede himmelen i elven, og palmer og andre tropiske trær på andre bredden av elva. Enkelte med apekatter i! Foran deg ligger en cayman i vannet, med bare øynene og neseborene stikkende opp. Den venter tålmodig. Litt lenger bort farer en stor elveoter forbi, og titter nysgjerrig bortover på oss. Fiskene napper forsiktig, med de gigantiske sylskarpe tennene sine. Det er absolutt ikke torsk vi fisker etter, men PIRAJA!

Vi hadde et magisk lite øyeblikk nede ved elva i ettermiddag! Kjempegøy å fiske på en litt annen måte enn hjemme. Vi tok vel litt av i kommentarene våre alle sammen, spesielt siden vi var maks uheldige og ikke fikk noe på kroken! De britiske guttene er som et vandrende komedieshow, og vi ler vel egentlig konstant hele tiden.

Det eneste som spolerer morroa er insektene, eller rettere sagt myggen. Den er HUGE og OVERALT. Tror jeg har flere myggstikk på kroppen nå enn det finnes stjerner i universet, eller sandkorn på alle verdens strender.. Det er intenst med andre ord. Hadde det ikke vært for dem hadde jeg nok prøvd fiskelykken litt lenger.

Susanne var heldig da! Hun var den eneste i gruppa som faktisk fikk en liten rakker! Hurra for henne! xD

Den fine opplevelesen fikk vi heldigvis alle sammen da, og nå straks står fisken (de lokale + Susanen, haha) fanget på menyen. Bon appetit!

Pousada Santa Clara

Vi ankom dette magiske stedet i Pantanal i Brasil i går midt på dagen. Etter lange grensekrysninger og masse tull med kortene våre og minibankene og drosjesjåfører osv. Haha, det var litt frustrerende og kaotisk en stund, når vi trodde kortene våre ikke fungete (var bare feil bank) og vi var pengeløse, satt i en drosje og det var tusen grader utenfor. Men det løste seg! Mye takk være snille folk (her også what a shock) både i byen og jenta fra Colombia som vi delte taxi med. Hurra!

Etter litt var vi på bussen til Buracao de Piranhas hvor vi skulle møte skyssen vår til dette stedet. Dessverre kom det et langt stopp her også, da militæret stoppet bussen vår for å sjekke igjennom ALL bagasjen. Took forever, de lo godt når de så norskflagget til Susanne og den spanske ordboken min.. haha.

Ved møtestedet stod det allerede tre engelske gutter i 20-årene, og en brasiliansk mann i 50-årene som også skulle til samme sted som oss. Så vi delte den ekstremt vindfulle (tenk en åpen safaribil) kjøreturen til pousadaen sammen.

Den opprinnelige planen var at vi skulle telte, men det slo vi fra oss da vi kom fram, og kjøpte heller et rom.

Zomg, for et supert sted! Susanne og jeg fikk en omvisning av han som skal være guiden vår på utfluktene vi har booked, og det virker amazing!

Vi dro først på en nattutflukt i mørket med spotlight, hvor vi fikk sett noen dyr. F.eks. rever og armadillos! Men det mest spektakulære var stjernehimmelen.. always. Den er så SINNSYKT fascinerende i slike mørke områder som disse.

Deretter var den en GOD og mettende middag, og Susanne og jeg kjøpte en flaske vin. Merker at det er dyrere her enn i Peru og Bolivia ja.. Så spilte vi forskjellige spill (billiard/bordtennis/osv) med to av guttene på gamerommet før det var tid for å ta kveld.

Frokosten i dag var nydelig! Så utrolig mye mat, og GOD mat. F.eks eggerøren! Massse fersk frukt også! Melon! Og cashewjuice, wtf. Det var litt for sært for min del.

Og omg haha, den røde papegøyen! Den er stjernen i dette showet. Kommer plutselig bare tuslende inn på frokostrommet i håp om å få noe godt.. xD

Den ene eierinnen eier den virker det som, og den oppfører seg som hennes baby. xD Eller hund, haha, tigger mat og tusler etter henne.

Det er mange andre flotte dyr her på området også. Fugler i all verdens fargespekter, svære blå arapapegøyer, hester og kyr, sauer med lam, rovfugler og krokodiller! Eller caymans som de kalles her.

Vi har allerede vært på en utflukt idag, og skal på en litt senere, updates to come!

Nå ligger Susanne og jeg i hver vår hengekøye og kjenner på den UTROLIG deilige brisen (31 grader her), hører på musikk, skriver og ser rundt på de flotte omgivelsene.

Tror nok vi blir å trives her disse dagene!

Les mer i arkivet » Juli 2014 » Juni 2014 » Mai 2014

, Bodø

Hei, jeg heter Renate og er en reisegal nordlenning med bøttevis av eventyrlyst, som ofte befinner seg på reiser i inn- og utland. Her på bloggen sladrer jeg om stedene jeg har vært, og drømmer om stedene jeg engang skal dra. Til nå har jeg satt mine bein i 60 ulike land og på 5 kontinenter, og flere skal det bli. Følg meg gjerne på reisen!

Hei, jeg heter Renate og er en reisegal nordlenning med bøttevis av eventyrlyst, som ofte befinner seg på reiser i inn- og utland. Her på bloggen sladrer jeg om stedene jeg har vært, og drømmer om stedene jeg engang skal dra. Til nå har jeg satt mine bein i over 60 ulike land og i 5 verdensdeler, og flere skal det bli. Følg meg gjerne på reisen!

Kontakt: rea_sand@yahoo.no

+ Legg meg til som venn

Image and video hosting by TinyPic

• » - Hvor har jeg vært?

• Romania - The Fairytale Land
  • Traveling Alone
  • 15 ting man må gjøre i New York
  • Hvordan har du tid/råd til å reise så mye?